Bazı eğitim kurumları sosyal medyada harika bir başarı elde ederken bazı kurumlar hiçbir geri dönüş dahi alamıyor. Peki bu mecrada nasıl başarı sağlayabilirsiniz?
Sanıyoruz ki sosyal medya hesapları olmayan okul yoktur. Diğer eğitim kurumları da sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktadırlar. Özel okulların dışında kalan eğitim kurumları ve kurslar sosyal medya hesaplarının yönetiminde biraz daha aktif gözükmektedirler.
Özel Okul Google Reklamlarındaki Rekabet
Google reklamları ile karşılaştırırsak sosyal medya reklamları daha az tercih ediliyor. Markaların yönetimleri sosyal medya reklamlarından dönüş alamadıklarını ve bu yüzden Google arama reklamları için daha çok bütçe ayırdıklarını fakat dönüş alabildiklerini söylüyorlar. Bu konuda haklı olabilirler ancak sosyal medya reklamlarında yapılacak iyileştirmeler ile bu durum tam tersine dönüştürülebilir. Google arama reklamlarında hedef kitle direkt sonuca dönük olduğu için rekabet çok daha güçlü. Hal böyle olunca böyle bir ortamda rekabeti güçlü olan , fazla bütçe ayıranlar kazanıyor. Sosyal medyada ise rekabet düşük olduğundan, ancak hedef kitleyi hedefleyebilmek bir sanat haline geliyor. Hedef kitleyi hedefleyebilen kurumlar, doğru stratejiyi kurabilenler büyük bir avantajı ele geçiriyor.
Aktif Bir Sosyal Medya Hesabınız Olsun
Reklamlı ya da reklamsız sosyal medyanız olmak zorunda. Veliler aktif sosyal medya ile çocuklarını emanet ettikleri okulla sürekli ilişki içinde olmaktan çok hoşlanıyor. Ayda on içerik paylaşmak değil canlı, güncel olmaktan bahsediyoruz. Fayda sağlayan, haber veren, öneri ve şikayet alan, yanıtlayan ve en önemlisi eğlendiren, memnun eden ve canlı bir sosyal medya iletişimi eğitim sektöründe çok önemli.
Mesela yılın en kar yağışlı günü çocuğunuz okulda ve siz iştesiniz, okulun bahçesinden paylaşılan birkaç resim çocukların bahçede eğlendikleri anları tam da çocuğunuzu düşünürken görmek sizi mutlu etmez mi?
Fayda Sağlayan Bir Sosyal Medya Düşünün
Fayda sağlamak üzerine düşünürsek de mesela güncel konularla ilgili “salgının çocuklar üzerindeki psikolojik etkisiyle veliler nasıl başa çıkabilir? Siz de sorunlarınızı yazın cevaplamaya çalışalım” gibi etkileşime çağıran içerikler paylaşarak sosyal medyanızı kaliteli, aktif, eğlenceli hale getirebilirsiniz. Özellikle ilk ve orta eğitim kurumlarında veliler bu tarz sosyal medya kullanımında çok aktif oluyorlar.
Youtube kanalınızda ürettiğiniz video içeriklerle de sosyal medyanızı desteklemelisiniz.
Kurumunuz İçindeki Etkinlikleri Sosyal Medyada Paylaşın
Kurumunuzda etkinlikler düzenleyebilir, bunları sosyal medyanızda yayınlayabilir ve hedef kitlenizi davet edebilirsiniz. Bunun gibi çok çeşitli çalışmalarla belirli seviyeye taşıdığınız sosyal medyanızdan bu noktadan sonra fayda sağlamaya başlarsınız. Güçlü bir marka olma yolunda da bu çok önemlidir. İsterseniz direkt sosyal medya reklamları planlarsınız veya genel pazarlama stratejinize dahil edersiniz.
Website Ziyaretçilerinizi Yeniden Pazarlama İle Sosyal Kanıt İçeren Sosyal Medya Hesaplarınıza Yönlendirin
Google reklamları ile ortak yol izlenebilir.
Google reklamlarıyla size temas eden müşterinizi direkt veya geri dönüşüm reklamlarıyla sosyal medyanıza getirebilirsiniz. Sosyal medyanızı takibe değer bulan veli, buradaki diğer velilerin memnuniyetlerini görürse süper olur. Bunlar yorumlardan veya okunuzdaki aktivite paylaşımlarından ve bunun gibi birçok içerikten kendini belli edecektir zaten.
Kayıt Kararı Almak Kısa Bir Süreç Değildir
Veli sizi uzunca süre takip eder. Genelde veliler okul seçmeden aylar önce başlıyorlar araştırmaya. Siz de bu süreç içerisinde bu yeni takipçinizle direkt temasa geçmenin, hatta onları okulunuza getirmenin yolarını bulmalısınız. Biz dijital pazarlamasını yaptığımız okullarda bu süreci iki aşamada planlıyoruz. İlk aşama soğuk hedef kitleyi iletişim stratejileri ile ılıtmak. İkinci aşama ise bu ılık kitleyi ısıtarak kayıt sürecine sokmak.
Herkese Değil Doğru Kişiye Hitap Edin
Zincir marka mısınız, bölgesel misiniz, reklam gücünüz ne, ne yapabilirsiniz, rakipleriniz ile benzerlikleriniz, farklılıklarınız, iyi ve kötü yönleriniz, hedef kitlenizin beklentileri gibi bir çok detayı planlıyoruz. Bizim için en önemli hedef, internetin tüm mecralarında sizi en doğru şekilde temsil etmek ve bu süreçte hedef kitlenizi kurumunuza ziyarete getirebilmek.
Özel Okul Dışındaki Eğitim Kurumlarında Süreç Daha Uzun
Okulların dışındaki eğitim kurumlarında durum biraz daha farklı. Bu kurumların müşteri kitlesi zamansal açıdan daha gevşek ve daha uzun sürede karar alıyor. Belki bir yıl hatta daha fazla kurumu inceliyor sonra karar veriyor.
Sosyal medya dijital dünyadaki yaşam alanımız, reklamdan daha çok iletişim alanı. Eğitim kurumları için de bu böyle.